VITUTTAA - SIIS OLEN - SIIS VITUTTAA

perjantai 27. maaliskuuta 2009

#34 Taajamien rallikuskit

Tässä kirjoituksessa en aio kiroilla kuin vasta tekstin lopussa. Kyse on oikeasti vakavasta aiheesta joten en aio vääntää siitä vitsiä tai yrittää tehdä siitä hauskaa. Jos et jaksa lukea alun tylsää tilasto- ym muuta löpinää niin siirry neljänneksi viimeiseen kappaleeseen. Siellä on se varsinainen vitutus. Olkaa hyvä. Seuraavaksi vitutus numero 34.

Vuosittain liikenteessä kuoleen keskimäärin 50 jalankulkijaa ja lähes kaksi kolmesta kuolemasta tapahtuu taajamissa. Kaikista kuolleista jalankulkijoista noin puolet on yli 64-vuotiaita tai sitä vanhempia. Suojatiet ovat ikäihmisille varsinaisia surmanloukkuja, sillä noin kaksi kolmasosaa on yli 64-vuotiaita.

Nuorten alttius hankkiutua ajoneuvollaan onnettomuuteen on suurempi kuin vanhempien ja naiset taas ovat ajajina maltillisempia kuin miehet. Nämä voidaan ainakin osittain selittää nuorten näyttämishaluilla ja miesten suuremmalla riskinottoinnolla ja tästä taas voidaan vetää johtopäätös että nuoret miehet ovat varsinaisia tappajia ratissa. Eikä tuo johtopäätös kovin kaukana totuudesta ole jos allekirjoittaneen omia kokemuksia käytetään arvioinnin apuna.

Tuskin löytyy sellaista kuskia, jalankulkijaa, pyöräilijää tai muuta liikenteessä vipeltäjää joka ei lakia olisi rikkonut. Jokainen on varmasti ylittänyt suojatien punaisilla, ajanut ylinopeutta tai liikkunut pyörällään alueella jossa se on kiellettyä. Lain rikkominen on hyvin helppoa ja sitä tulee tehneeksi melkein huomaamatta.

Vakavimmissa onnettomuuksissa on poikkeuksetta mukana moottoriajoneuvo. Liikennekuolemien lukemat ovat jokaisen tiedossa tai ainakin saatavilla ja me liikenteessä liikkujat hyväksymme moottoriajoneuvojen "vaarallisuuden". Sana vaarallisuus on tuossa edellä varustettu heittomerkeillä siitä syystä että auto ei ainakaan vielä liiku itsenäisesti. Teknologian kehittyessä me yritämme epätoivoisesti löytää menetelmiä moottoriajoneuvojen ja liikenneturvallisuuden parantamiseksi, mutta me emme halua luopua autojen aiheuttamasta etäisyyksien pienenemisestä, moottoripyörien tuomasta vapauden tunteesta tai niistä logistisista mahdollisuuksista joita polttomoottorilla käyvä laite meille tarjoaa. Emme vaikka turvallisuuden parantuminen jäisikin marginaaliseksi. Vaikka ajoneuvo sen paremmin kuin sen kuskikaan eivät olisi syyllisiä onnettomuuden syntyyn niin tekee tilanteen ongelmalliseksi se että häviäjänä näissä kohtaamisissa on aina hän joka ei käyttänyt ajoneuvoa.

Taajamien liikennekuolemien määrää voidaan helposti selittää liukkaalla kelillä, huonolla näkyvyydellä, tai vaikkapa sillä että taajamissa yksinkertaisesti on aika paljon ihmisiä. Jos on paljon liikennettä ja paljon ihmisiä niin on vain ajan kysymys milloin kopsahtaa vaikka olosuhteet olisivatkin parhaat mahdolliset. Oma lukunsa ovat sitten erilaisten aineiden vaikutuksen alaisena toilailevat joita liikennevirrassa autoilevista on noin joka sadas. Joka 500. autoilijan veren alkoholipitoisuus ylittää rattijuopumuksen rangaistavuuden rajan. Sitten ovat tietenkin nämä sorateiden Rubinsteinit jotka ovat eksyneet täysin väärään ympäristöön ja joiden kaasujalka on tehty lyijystä ja joiden aivokapasiteetti on vammaisen apinana luokkaa.

Tänään 27.3.2009 noin klo 8.55 allekirjoittanut ylitti Siilitien metroasemaa vastapäätä olevan suojatien Helsingissä. Mäkeä alas kohti metroasemaa lähestyi samaan aikaan vain yksi valkoinen henkilöauto jonka nopeus oli kohtalaisen normaali olosuhteisiin ja tilanteeseen nähden ja etäisyys noin 200 metriä. Allekirjoittaneen edettyä noin puoleen väliin kaistaa lähti valkoinen henkilöauto yllättäen kiihdyttämään voimakkaasti ja auto oli hetkessä kohdalla. Parhaimmillaan ajoneuvon nopeus oli arvion mukaan noin kolminkertainen nopeusrajoitukseen verrattuna. Rekisterinumeron ylösottaminen oli tuossa nopeudessa täysin mahdotonta ja ainoa asia josta havainto saatiin oli kaksi etupenkeillä istuvaa nuorta kakaraa joilla oli naamat kuin naulapussit ja kummallakin suu leveässä virneessä.

Ensijärkytyksen hälvettyä tuli huvitettua itseä sillä kuinka allekirjoittanut osoittaisi fyysisesti pettymyksensä jo kauaksi kadonneen ajoneuvon matkustajalle ja sen kuljettajalle. Mieltä hivelivät elävät kuvat kahdesta räkänokasta joilta niistettäisiin nenä rystysillä ja kuinka heille opetettaisiin kunnioitusta muita liikenteessä liikkuvia kohtaan. En tiedä olivatko nämä paviaaninpojat liikkeellä omalla vai isukin autolla sen paremmin kuin sitäkään mikä tuollaisen "hauskanpidon" motiivi voi olla. Toivon kuitenkin että sitten kun kopsahtaa, niin kopsahtaa elottomaan esteeseen ja kopsahtaa sen verran kovaa että paviaaninpoikakin oppii.

Seuraavassa kappaleessa on väkivaltainen kuvaus joten herkempien kannattaa lopettaa nyt. Myös ne aiemmin luvatut kirosanat realisoituvat.

Jos nämä saatanan apinat vielä kerran vastaavaa tekevät olin sitten liikkeellä yksin tai perheen kanssa, niin menen, revin kuskin autosta ja pieksen niin ettei aja autolla pariin seuravaan viikkoon kuin unissaan. Parempi sekin että allekirjoittanut saa syytteen pahoinpitelystä kuin että nämä pitsanaamaiset aivokääpiöt tappavat jonkun. Perkele että VITUTTAA tällaiset taajamien rallikuskit! Eikö se nyt jumalauta mene sinne jakeluun että siellä liikenteessä on niitä muitakin ja että jos on niin perkeleen kova into tappaa joku niin aloittakaa vaikka saatana itsestänne.

Vittu!

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kaupunkiolosuhteissa jalankulkijoiden kannattaa käyttää teräskärjellisiä turvakenkiä. Ei mene varpaat linttaan, jos joku ajaa varpaille, ja aina voi putkaista auton kylkeen mojovan lommon.

Osa turvakengistä näyttää vaelluskengiltä ja maksavat n. 1/3 vaelluskenkien hinnoista. Rautakaupoista niitä saa.

Keijo kirjoitti...

Jos vituttaa niin kerro se Keijolle:

Anonyymi kirjoitti...

Tervetuloa koittamaan.. vitun kukkahattu homo.